Kiszálló

A fenébe már, hogy mindig úgy van, ahogyan történik, legkevésbé sem úgy ahogyan tervezzük. A sorból való kiállás, a játékból emelt fővel történő kiszállás, a csalódottság, ráunás, vagy lázadás diktálta önkéntes feladás dalával kísérleteztem, amikor papírra vetettem ezt a jobb híjján Kiszállónak elkeresztelt munkámat. Aztán az elnyújtott karantén időszak végénél, hogy előkerült és újrajátszottam, azt éreztem, mintha egy rejtekajtó is lenne a mára, a változás utáni elementáris szomjunkra. Van benne valami a kaland utáni vágy és a biztonság iránti szükségletünk párharcából is. Ezeknek a természetes igényeknek a fej-fej melletti hajszájukban hol ide, hol oda csapódunk, de valójában ahhoz az alapvető kérdéshez vezet el minket, hogy mennyiben választjuk ténylegesen önmagunkat. Mennyiben részesítjük előnyben azt az élet-játékteret, amit kaptunk, és mennyiben hagyjuk kicsusszanni a kezeink között részben vagy egészben. Akkor a legfelszabadítóbb a fellélegzés, ha a ránk nem illeszkedő ruhát lazán hátradobhatjuk és teperünk, hogy újabb és megannyi sodrásba vigyen minket a sors. 

Kiszálló 
A beetetést már ismerem, mint az áruló szavakat,
amiben hittem feledem, és széttöröm a fáradt falakat, 
 
Ez nem az én háborúm, lásd mégis megvívtam,
De nem viszem a zászlót tovább, már más utak hívnak,
 
Bridge:
Csak a sodrás eresszen el, vagy valami más tartson,
tartson még tűzben jó sokáig!
 
Hiába próbálnám már tovább, nem hazudhatok
kiléptem önmagamból, mondd, hová is tartozom?  
Iránytű rég nincs bennem, a pillanat vezet,
Miért érjem be a leosztással, ha másként is lehet?
Csak a sodrás eresztene,
hogy valami más tartson,
tartson még tűzben jó sokáig!
 
 
Ref.:
Tudod, valahogy mást vártam,    
Csak a fájdalom ugyanaz,
Tudhattam volna rég, hogy ennyi és kész.
Próbáltam elfogadni, de
most már éppen elég, 
el kéne szabadulni,mint a pokol. 
 
 
Melyik sodrás ereszthetne,
Hogy valami más tartson,
Tartson még tűzben jó sokáig!
 
Csak a sodrás eresszen el,
Vagy valami még tartson,
Tartson ki velem jó sokáig! 
 
 Ez nem az én háborúm, lásd mégis megvívtam,
nem viszem a zászlót tovább, már más utak hívnak,
Iránytű nem lesz bennem, a pillanat vezet,
mit érjek a leosztással, ha másként is lehet?
 
Csak a sodrás eresszen el,
vagy valami más tartson,
tartson még tűzben jó sokáig!
 
A beetetés már ismerős, míg a helyzet megragad,
mondd ki a jelszót végre, vagy fegyelmezd magad,
lépj ki a sorból, vagy hallgass – bár mindegy mit teszel,
azért nem árt megtudni, hogy hová is érkezel..
ha a sodrás eresztene,
hogy valami más tartson,
tartson még tűzben jó sokáig!
freedom.PNG