Belül tágasabb I. és II.

Amikor találkoztam Weöres Sándor egysoros verseivel, úgy emlékszem legelőször és leginkább a Tojáséj című (és egészű) műve fogott meg a misztikusan ható jin-jangi sűrűségével.  Arra gondoltam akkor, hogy én is megpróbálkozok egy ilyen bűvös szópárosítással. Ez addig váratott magára, amikor másfél éves londoni kinntartózkodásomat követően egy buszon utazva szinte egy huzamra írtam meg a Belül tágasabb változatokat. Itt bukkan fel az én 'barlangmély-neonfény' esszencia-kísérletem, de az ősi-új, sötét és világos ellentéteken túl sokkalta inkább a kint és bent ellentmondásos viszonya, és távlatai, a külvilág felé élés helyett önmagam újra meglelése, a szorongásokat váltó új lehetőségek nyitott kapui illetve a visszatérés élménye határozzák meg ezt a két rövid versemet. Olyan hatással volt rám ennek megírása, mintha víz alá merülést követően levegőért törtem volna fel. Paradox módon a nagyvilág lett szűk és fojtogató akkoriban, és valami azt parancsolta tágulj innen. Tágulni pedig csak befelé és a visszatérés aktusával tudtam. 
 
 
Belül tágasabb I.
 
Belül tágasabb
Úgy látom,
Messze elvezet
sok lábnyom,
 
Emléket tereget
Tudat alatt
Nyitott kaput dönget
Nem falat
 
Kapar, de még
tartogat
krétavonalon túl is
Árnyakat.
 
 
Belül tágasabb II.
 
Belül tágasabb:
barlangmély-neonfény hunyorog,
az észlelés kontúrján
messze vezetnek a nyomok.
 
Emléket tereget
tudat alatt,
rangrejtett zubbony
hős fátylakat.
 
Már nyitott kaput dönget és
nem falat kapar,
földbe döngölt felismerés
a krétavonal alatt.
absurd2.jpg